lördag 25 juni 2011

Träningen är över. Nu är det allvar. Eller

Idag hade vi sista träningsdagen. För vår grupp var det mittensektionen av Pikes Peak. Ett mycket kurvigt parti. Alltså 180 graders kurvor i stort sett hela tiden kombinerat med stor höjdskillnad och väldigt högt uppe. En vanlig dag på berget alltså.
För loippetrs skull hade tidtagningen idag ingen betydelse utan det var mest för att träna kurvor. Det känns för min ena arm har stora problem nu. Det är inte lätt utan servo. Jim, en australiensare som köpte en Mustang av samma kille som jag hyr av tröttande igår och ägnade natten åt att sätta i servostyrning. Han sov 1 timme på garagegolvet innan det var dags att träna. Men lycklig var han när han lätt som en plätt styrde runt på berget. Visserligen var jag snabbare men han hade det lättare.
Var en bra dag på banan. Kändes riktigt skoj och jag måste säga att hela eventet har växt. Finns chans att man gör det igen.

På kvällen var det dags för Fan Fest.
En tillställning i downtown Colorado Springs. Ca 30 000-40 000 besökare och en hel del av bilarna utställda och allt annat som hör till en amerikansk fest. Alltså ett Bud-tält, Denver Cowboys cheerleaders, Red Bull motorcykel akrobatik, chili cook-off och annat.
Se lite bilder nedan på bilar som är med. Blir fler senare när loppet varit.

Fick besked nu på kvällen att tullen släppt bilen. Dock var det så sent på eftermiddagen att den inte gick att hämta. Så nu står den till måndag vilket innebär att jag måste betala hyra för att jag uttnyttjar deras mark underhelgen med. Alltså 3 dagar till. Till detta kommer måndag till fredag samt $20 dollar för att det röntgade containern. Ska bli intressant att se vad notan slutar på. Måste då även betala för importfirmans jobb med detta. Kan ju inte göra detta själv som privatperson utan det måste vara en importfirma som sköter allt.

Och som vanligt har jag inte fått höra varför det tog tid. Spännande.....
Imorgon lördag är det ledig dag. Vi ska på BBQ hos Bob och sedan köra uppför berget en gång till med Toyotan. Anders från Los Angeles har kommit hit så han måste ju se hur det är på toppen.

Trimmade Mustangen efter tvätten idag. Nu är den snabb.

Så nu är det sängdags igen. Har varit tre mycket tidiga mornar så imorgon ska jag sova till åtta.
Lite bilar att se på. Sov gott








1 kommentar: