söndag 26 juni 2011

Kvällen före den stora dagen

Man måste ju säga att det är ganska spännande och med en hel del fjärilar i magen.
Vaknade sent idag. Kl 8 gickl vi upp och fick frukost på morgonen. Det har inte hänt sedan i tisdags.
Efter det var det lite fixande och vid 12 tiden bar det av till Bob för en BBQ med många från Vintage gänget. Mycket trevligt och måste säga att dessa människor man lärt känna här är verkligen genuint trevliga och ställer upp 100% om det är något.
Många kom i sina bilar men de flesta som stod parkerade där var nog Bobs ändå.

Vi hade mat o drick, läsk o vatten för min del, och massor med pratande med racing människor.
Amerikansk tårta

De flesta hade kört Pikes innan så det var bra att få lite info och tips. Bland annat träffade vi Bobby Jr. Unser, son till Bobby Unser. Namnet Unser är känt inom racing i amerika. Bobby Unser har kört och vunnit en hel del Indy, Indy 500, IROC och massa andra race.

Efter detta så körde vi upp Mustangen på Pikes. Parkerade den i depån. Bättre att den står där så den är kall imorgon. Om man ska köra den dit på morgonen är den varm vid start och då är risken mycket större att den kokar på väg upp. Nu är den kall och bör hålla hela vägen.

Sedan fortsatte vi upp till toppen. Nu har jag inte varit uppe sedan i onsdags och det känns när man kommer dit. Mäktigt på alla sätt och vis.
Sedan var det bara att köra ner och käka middag. Knoppa tidigt idag då vi ska upp kl 3.
Loppet startar kl 9 och jag bör ha kört min runda vid 10. Sedan måste jag vänta på toppen tills 4-5 innan jag kan köra ner.
Taggad, lite nervös, men mest känns det riktigt roligt att ha kommit hela vägen hit med alla bekymmer som varit från start.
Antagligen kan ni via sidan www.ppihc.com få livetider under dagen.
Så slutligen lite bilder från BBQn idag.

Tänk på mig under dagen
















Billagning av det stabila slaget

3 kommentarer:

  1. Tänk om det kunde se ut så där på våra uppfarter. Hm! ska rensa i garaget snart.. Klart vi tänker på dig! Mest hela tiden! Du gör en drömresa, vilken kick! Heja heja heja!!!

    SvaraRadera
  2. Stämmer det att det blev en 5:e plats i din klass? Såå sugen på info från dig :) skynda skynda med bilder & film!

    SvaraRadera
  3. Spännade som tusan, hur har det gått? Kram

    SvaraRadera